Pozycjonowanie strony za pomocą filmów

Filmy to nie tylko produkcje długometrażowe, które oglądamy w kinie, przed ekranem telewizora, czy w Internecie. Choć kojarzą nam się głównie z przemysłem rozrywkowym, mogą być bardzo skuteczną metodą na reklamowanie naszego biznesu i zyskanie nowych klientów zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami. Tego rodzaju filmy pozwalają na pozycjonowanie strony firmowej, czy sklepu internetowego, w którym umieszczone są sprzedawane przez nas produkty. Jak to jednak możliwe, że filmy mogą być skutecznym narzędziem reklamowym, a co więcej sprawić, że zyskamy klientów? Jak takie filmy powinny wyglądać i jak możemy w pełni wykorzystać ich możliwości? I w końcu, gdzie je zamieszczać, tak żeby trafiły do naszych potencjalnych klientów i zachęciły ich do skorzystania z naszych usług?

Pozycjonowanie stron za pomocą filmów

Cały Internet pełen jest filmów pokazujących dane produkty i usługi w pozytywnym świetle. Najbardziej popularne z nich to reklamy, które zobaczymy nie tylko w telewizji, ale także na różnych stronach internetowych, czy w serwisach społecznościowych. Możemy skorzystać z podobnego rozwiązania, aby rozreklamować naszą stronę, czy sprzedawany na niej produkt. Tego typu pozycjonowanie strony ma spore plusy, gdyż wiele osób chętniej obejrzy film, szczególnie jeśli nie jest on zbyt długi, niż przeczyta treść zamieszczoną na stronie. Ważne więc, żeby filmik był dość krótki, 2-3 minuty w zupełności wystarczą na krótką reklamę naszego produktu, czy strony. Możemy jednak tworzyć nie tylko filmiki reklamowe, zachwalające plusy danej oferty, czy serwisu, ale także filmiki informacyjne i to właśnie one powinny być podstawą naszej kampanii. Mogą one informować o funkcjonowaniu tworzonego przez nas portalu, o dostępnych opcjach, czy rozwiązywaniu ewentualnych problemów. Jeśli zaś strona dotyczy konkretnego tematu, film może dotyczyć ogólnych jego aspektów. Na przykład, jeśli strona dotyczy suplementów diety, warto tworzy filmy dotyczące ogólnie zdrowia, odchudzania, czy innych powiązanych kwestii, a nie tylko reklamujące dany produkt. Należy przy tym pamiętać, że dany film przyczyni się do pozycjonowania strony internetowej, jedynie jeśli będzie faktycznie ciekawy i ludzie rzeczywiście będą chcieli go oglądać. Wśród tylu filmików dostępnych w różnych serwisach, tak naprawdę nie ma miejsca na produkcje nieciekawe lub stworzone byle jak i nie przykuwające uwagi.

Gdzie zamieszczać filmiki które stworzyliśmy

Możemy je zamieszczać w wielu miejscach. Na początek warto je umieścić na swojej stronie. Możemy wpleść je w treść strony głównej lub podstron dotyczących określonego zagadnienia. Ponadto, jeśli nasza strona zawiera dział faq, czy pomocy, warto zamieścić filmik odpowiadający na dane pytanie właśnie w tym dziale. Poza tym filmiki takie powinny się znaleźć na dołączonym do strony blogu tematycznym. Trzeba tu zaznaczyć, że blog jest kolejnym użytecznym narzędziem w pozycjonowaniu strony, jednak to bardziej obszerny temat. Poza tym filmiki warto zamieszczać we wszelkiego rodzaju serwisach specjalnie do tego przeznaczonych. Najpopularniejszym jest oczywiście Youtube, jednak nie można zapominać również o innych, takich jak Dailymotion, czy Vimeo. Poza samym wrzuceniem filmu do tych serwisów, warto, a raczej powinno się tworzyć ich opisy wraz z linkiem prowadzącym do naszej strony, tak aby widz oglądający dany filmik mógł łatwo na nią trafić. Wszystkie te zabiegi umożliwią skuteczniejsze pozycjonowanie strony i przyczynią się do większej jej popularności.