Czy blog musi być związany tematycznie ze stroną firmową?

Blog firmowy to strona, na której zwykle regularnie pojawiają się nowe wpisy – artykuły. Założyć go może w zasadzie każdy, niezależnie od tego, w jakiej branży działa. Najważniejsze jest to, aby autor miał o czym pisać. I tu nasuwa się myśl – czy treść bloga musi być związana ze stroną firmową?

Treść bloga może odnosić się do całej branży

Publikowanie artykułów związanych ściśle z zawartością strony firmowej i tym samym działalnością firmy, ma wiele zalet. W końcu jest to po części blog seo, który ma bardzo duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednak jeśli autor ma wiedzę i chęci, może pisać artykuły, które będą odnosić się do całej branży. Czasem jest tak, że ktoś zajmuje się tylko sprzedażą jednego konkretnego produktu albo kilku produktów. Niekiedy świadczy kilka wybranych usług. Zdarza się po prostu, że ciężko jest obszernie pisać w tak wąskim temacie. Dlatego zaleca się wówczas poszerzenie tematyki swojego bloga i tym samym skupienie się na całej branży. Z jednej strony jest to dobre, ponieważ można przyciągnąć uwagę większej liczby czytelników. A kto wie, może akurat w ten sposób osoby w ogóle niezainteresowane konkretnym produktem czy usługą, teraz zwrócą na nie swoją uwagę.

Prowadzenie bloga firmowego to same korzyści

Należy pamiętać, że blog firmowy to same korzyści. Należy wymienić tu kreowanie marki firmy, widoczność strony firmowej w wyszukiwarce, lepsze pozycje w wyszukiwarce strony firmowej, a także darmowe linki pozycjonujące. Blog ten stwarza więcej okazji na dzielenie się linkiem, umożliwia bezpośrednią komunikację w komentarzach, a nawet pozwala rozwijać umiejętności sprzedażowe dzięki pisaniu na tematy branżowe. Blog firmowy to możliwość prowadzenia firmowych kampanii i skuteczna reklama, której nie da się skopiować.

Tak więc warto prowadzić bloga. Jeśli trudno będzie pisać wyłącznie o tym, co oferuje firma, dobrze jest rozszerzyć tematykę, koncentrując się na całej branży. Prowadząc firmowego bloga, należy dostarczać czytelnikom artykuły wysokiej jakości. Autor musi być na czasie i pisać o nowych trendach. Warto też, aby miał swój styl i w swoich wypowiedziach uwzględniał to, co naprawdę ważne. Dobrze jest również, gdy artykuły są wzbogacane zdjęciami.

Podsumowanie

Profesjonalny blog pozycjonujący, który jest jednocześnie miejscem ułatwiającym kontakt z klientami, tymi stałymi jak też potencjalnymi, to świetne narzędzie marketingowe. Warto tworzyć go niezależnie od tego, w jakiej branży prowadzi się działalność i jak długo się to robi. Tak naprawdę to, w jaki sposób i co będzie publikował na nim jego właściciel, autor, zależy wyłącznie od niego. Musi tylko mieć na uwadze to, że nie każda treść przyniesie mu i jego firmie korzyści. Czasem lepiej jest zlecić prowadzenie go komuś, kto lepiej się na tym zna i przede wszystkim kto już niejednokrotnie na ten określony temat pisał. Copywriter wie, jakie treści publikować na blogu firmowym, jak często to robić, jakimi frazami kluczowymi się posłużyć i do kogo treść tę skierować.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl